mandag 27. juni 2016

Oppdatering fra øylivet.

Hei alle sammen. Her kommer en oppdatering fra oss på øyen. Vi begynner å falle til ro her ute. Etter en så slitsom og utfordrende tid som vi har hatt det siste året, er det virkelig rart å skulle stole på at vi faktisk kan slappe av og leve vanlig. 
De siste ukene har det vært mye utpakking, rydding, og besøk. Min kjære mor har vært her to helger, E har hatt besøk av en venninne. 


O har vært mye ute og lekt og blitt kjent med barna på øyen. Han har ofte vært ute fra 11 til 19, kun hjemme for en matbit og drikke innimellom. Deilig for han å få ut all den energien han trenger å bruke.
Han har hatt en besøksdag på den nye skolen. Noe han syns var veldig spennende og kjekt. Han kom hjem  og var veldig avslappet og glad. Godt å få roet sommerfuglene i magen, så han slapp å ha dem med seg på ferie. 


Ting begynner å falle på plass her hjemme også. Fått opp endel bilder på veggene og slikt. 
Mulig jeg flytter litt på ting etterhvert som vi bor oss inn. Det er jo ofte sånn det er... 




Huset har veldig god energi og jeg har allerede funnet mine favorittplasser. I vinduskroken i stuen, er det herlig å sitte og spise frokost og se utover fjorden. 

Vi har også vært noen ganger i byen for handling og tannlege og slikt... Dette har vært styrete. Bråkete. Jeg merker allerede nå hvor slitsom bylivet er. Klart Bergen er byen i mitt hjerte, men likevel så blir jeg helt utmattet etter en dag i byen. Det blir jo fort en dagstur pga båttider osv, så det er ofte veldig slitsomt. Likevel, fullt mulig å reise inn for å gjøre ærender. 




Her om dagen i utpakkingen, fant jeg Dagbladet Magasinet fra 2011 hvor vi var på tur til Møkster for å se på tomtene og hilse på folk. Da bestemte jeg meg for å markere flyttingen vår ved å lage et innrammet bilde av reportasjen. Veldig koselig minne å ha. Har hengt det i gangen så alle som kommer på besøk kan se det. 








Kattene stortrives som utekatter. De første dagene så jeg dem knapt. De var ute både dag og natt. Nå er de mer innom og spiser og kan faktisk sove inne en stund før de går ut igjen. Fia stakkars har jo så lang pels og har blitt rene tjafsepusen med en halv skog festet i pelsen når hun kommer inn. Dette har jeg måttet børste vekk stadig og  nå hun ser helt villkatt ut til tider.





Forrige søndag lånte jeg og Mamma hunden til min bror og gikk tur på øyen. Jeg hadde aldri vært nede ved kapellet så der var det kjekt å gå og se. Der var det virkelig nydelig. Gammelt og stemningsfullt. 








Fredag 24 juni feiret vi St.Hans her. For oss ble det litt kort feiring pga E skulle reise til Sørlandet dagen etter, så vi måtte bli ferdig med pakking og i seng tidlig. Men vi fikk med oss bål og det tror jeg var høydepunktet for ungene. Bålet på Møkster var det flotteste jeg har sett, det kan jeg si med hånden på hjertet. 








sommerklem fra oss. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar